بیش از ۲ میلیارد لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در شش ماه نخست امسال در استان فارس تامین و توزیع شده است.
کد خبر: ۷۸۴۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵ 02 October 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس گفت: در شش ماهه ابتدای سال جاری دو میلیارد و ۱۰۰ هزار لیتر انواع فرآورده‌های نفتی شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره در سطح استان توزیع شده است.
امیر بنی کریمی با بیان اینکه استان فارس رتبه چهارم توزیع سوخت کشور را به خود اختصاص داده است، افزود، در شش ماهه امسال بیش از یک میلیارد لیتر بنزین در سطح استان فارس مصر ف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۸ در صد رشد را نشان می‌دهد.
وی تصریح کرد: شهرستان‌های مرودشت و کازرون بعد از کلان شهر شیراز بیشترین مصرف بنزین را داشته اند.
این مقام مسئول ادامه داد: روزانه در استان فارس بیش از ۱۱ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی تامین و توزیع می‌شود که تقریبا شش و نیم درصد مصرف سوخت کشور است.
وی، میزان مصرف روزانه بنزین در استان را حدود شش میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر اعلام کرد: و افزود: افزایش سفر‌های تابستانی به فارس از جمله دلایل افزایش مصرف این فرآورده است.
امیر بنی کریمی گفت: ۹۰۰ میلیون لیتر نفتگاز در استان مصرف شده که با انجام برنامه کنترل و نظارت مستمر جایگاه‌های عرضه سوخت و اجرای دستوالعمل‌های پیشگیری از قاچاق فرآورده، مصرف این فرآورده نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد کاهش داشته است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورد ه‌های نفتی منطقه فارس اظهارداشت: تامین و توزیع این مقدار فرآورده از طریق ۲۸۲ باب مجاری عرضه در سطح استان پهناور فارس به صورت مطلوب و بدون وقفه در حال انجام است.
بنی کریمی اضافه کرد: تاکنون حدود ۱۰ میلیون لیتر نفت سفید و ۱۶ میلیون لیتر نفت کوره در سطح استان تامین وتوزیع شده که نفت کوره نسبت به شش ماهه سال۹۷ هشت درصد کاهش داشته که استفاده صنایع از گاز طبیعی را از جمله دلایل کاهش این فرآورده در استان برشمرد.
وی، میانگین مصرف روزانه سوخت هواپیمایی و گاز مایع در استان را به ترتیب ۱۹۰ هزار لیتر و ۳۵۰ تن بیان کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد رشد داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار